כניסת לקוחות
חייגו ונסו אותנו077-9555-555
או לחצו כאן

ראיון מועמדים לתפקיד נציגי שירות

אם אתם מגייסים צוות עובדים אתם עשויים לגלות כי מספיקות כמה שאלות פשוטות על מנת לבדוק את התאמתו של עובד לחברה שלכם.

כל ראיונות העבודה יכללו אלמנטים של מיומנויות ספציפיות שמתאימות לכל תפקיד.

המראיין יכול להשתמש בשאלות ספציפיות כדי לקבוע אם יש ברשות המועמד יכולות מסוימות.

עם זאת, על ידי יצירת פרופיל תפקיד לדוגמה – נציג במוקד מענה טלפוני, תוכל לכוון בדיוק למועמדים עם אותן היכולות הנדרשות לתפקיד שאתה דורש.

בתחילת הראיון לכוון את המועמד לתת את הרושם הראשוני הנכון …

1. "למה אתה רוצה לעבוד כאן?"

כדי לדעת מה התשובה שאתה כמראיין רוצה לשמוע, עלייך לערוך "מחקר" קטן בחברה ולהכיר את העובדים האחרים.

לאחר ה"מחקר" תדע האם האדם שאתה מראיין מתאים למרקם החברתי?

האם הוא רוצה לעבוד בחרה שלכם מאותה הסיבה ששאר העובדים רוצים?

2. "ספר לי על עצמך"

שאלה זו אינה הזמנה לקשקש עם המרואיין, הקשר לתשובה של המרואיין חייב לענות על מספר קריטריונים שהגדרת כרלוונטיים לחברה.

לאן שלא ינסה המרואיין לקחת את התשובה, אתה נדרש להוציא מהתשובה שלו את התכונות הרלוונטיות לפעילות המקצועית בחברה שלך.

כמו כן כדאי להתייחס לאחד או יותר מהתכונות האישיות של המרואיין כגון: אחריות, יושר, רוגע וסובלנות .

3. "מהו האתגר הגדול ביותר שהתמודדת איתו בעבודה ב -12 החודשים האחרונים?"

זוהי בדרך כלל השאלה שמאפשרת לך לקבל זווית שונה על היכולות הבולטות של המרואיין.

היא גם אינדיקציה למקום בו המועמד שם את  המיקוד או המאמצים שלו באופן אינסטינקטיבי במהלך העבודה הדברים עשויים להצביע על:

איש פיתוח, צמצום עלויות, יכולת לשנות וכו'.

4. "מה אתה יודע על החברה / התפקיד?"

אל תצפו שהמועמד יהיה מומחה על הארגון או התפקיד, אבל עניין והבנה בסיסית של התהליכים בחברה עשוי לעזור.

האם המועמד חייג וראה את אופי המענה האנושי במשרד? האם המועמד דיבר עם עובדים נוספים בחברה? האם אופי השירות בחברה תואם לציפיות של המועמד?

כל אלו מראים עניין ומחויבות בתפקיד אותו רוצה המועמד להשיג.

5. "למה אתה רוצה את התפקיד הזה?"

יותר כסף, פחות שעות או קרוב לבית כל אלו הם המרכיבים הפוטנציאלים לחשוק בתפקיד.

לא סביר שהם יוצגו במהלך ראיון העבודה.

לכן נדרש לכוון את המועמד לתשובה האמיתית ביותר ובעזרתה להבין האם העבודה באמת תתאים לו או שהוא רק יקל על עצמו.

6. "מהו ההישג הגדול ביותר שלך בעבודה?"

מהם הדברים שהמרואיין הכי גאה בהם בקריירה שלו עד כה, והאם ההישגים מתקשרים עם תכונות שנדרשות גם לעסק שלכם.

האם הישגי המפתח שלו נשאו אופי מכירתי, אנשים או תהליכים?

מה הייתה הסיבה והתוצאה? איך הוא היה מעורב בהישג? מה השתפר, נשמר או פותח בחברה?

אם המרואיין ללא ניסיון בתחום, מומלץ לבחון הישגים מחייו האישיים.

האם ישנן דוגמאות מבוססות קריירה, האם הוא השתמש בהישגים אישיים המדגימים את היכולות הנדרשות לתפקיד, כגון:

עבודת צוות, מחויבות, אמפתיה, נחישות, תשומת לב לפרטים, וכו '

7. "אתה יכול לתת לי דוגמה של סכסוך שהיה לך עם אדם אחר ואיך פתרת אותו?"

שאלות דומות לזו יישאלו על מנת לראות איך יתמודד המועמד עם מצבים שיציב לו התפקיד אליו הוא מתמודד.

במוקד שירות לקוחות יידרש המועמד להציג יכולות הרגעה של לקוחות עצבניים והצגת פתרונות לבעיות שיציגו הלקוחות.

לכן כדאי לבדוק האם המועמד יוכל לתת מענה למצבים כאלה.

8. "מה היית עושה כדי לקדם את שירות הלקוחות של חברה XXX ?"

השאלה באה לבדוק איך יענה בבוא היום המועמד על שיחות שירות שיקבל ואיך הוא רואה את הנעשה במוקדים מזווית חיצונית, האם כדבר חיובי או דבר שלילי.

9. "מה הייתה הסיבה לעזיבת מקום העבודה הקודם?"

האם המועמד סיים בצורה יפה את תפקידו הקודם? האם מדבר על מעסיקיו הקודמים בצורה חיובית והאם למד משהו אפילו מתפקיד קצר בחברה אחרת?

דברים אלו יכולים להראות רבות על אופיו של המועמד מחויבותו לתפקיד ולמקום העבודה.

10. במהלך הראיון תבקש לבצע משחק תפקידים, דוגמא מתבקשת היא שיחה עם לקוח לא מרוצה.

כמראיין תציג את הלקוח כאומלל שרק מנסה לקבל תשובות תן למועמד כלים כדי להתמודד עם הבעיה.

לדוגמה אם מדובר בהחזר כספי – את נוהל החזרת הכספים בחברה ותראה איך הוא מרגיע את הלקוח ומגיע איתו להבנות.

חשוב לבדוק האם המועמד נלחץ מהשיחה, האם הוא מדבר בצורה ברורה ושואל את השאלות הנכונות .

11. "מה הם החוזקות והחולשות שלך?"

אחת מהשאלות הפופולריות ביותר בכל תחום אליו מראיינים מועמדים, אנשים מוצאים את זה קל יותר לבטא את נקודות החוזק שלהם.

אבל כאשר מדובר בזיהוי אפילו חולשה אחת חלק מהמועמדים אינם מוצאים את התשובה.

הסיבה לכך עשויה להיות כי הם לא רוצים לחשוף חולשה מסוימת, מכיוון שהדבר עלול לגרום להם אי להצליח בקבלת התפקיד.

תשובה ראשונית טובה תיהיה לתפקיד נציג מכירות במוקד "אני מרגיש שיש לי יחסי אנוש טובים" או "בדרך כלל קל לי להסתדר עם כל מיני אנשים".

עבור חולשות חשוב כמובן לשים לב כי החולשות אינן ייפגעו במועד במהלך תפקודו בחברה.

בנוסף חשוב לבדוק מה הוא עושה כדי לתת מענה לחולשה אותה הוא ציין.

12. "איך אתה מתכנן פעילויות ברמה יומית ושבועית?"

שאלה זו באה לבדוק איך העובד הפוטנציאלי מתכנן את הזמן שלו? האם ביעילות?

ולאילו רזולוציות הוא יורד בתכנון השבועי שלו דבר זה יכול להצביע על רצינותו של העובד והאופן שבו הוא מתנהל ביום יום.


חייגו עכשיו ותוך
דק’ נתחיל לענות לשיחות שלך
077-9555-555 השאירו פרטים