לקוחות אלו מהווים את הליבה העסקית של החברה שלך ומשמשים כשגרירי המותג שלך בקרב קהל רב.

עם זאת, כדי להתקדם ולמנף את ההצלחה שלך אתה זקוק ללקוחות חדשים ולכן אתה מנסה להגדיל את מאגר הלקוחות שלך באופן קבוע.

אז כיצד תספק חווית שירות אישית ללקוחות החדשים שלך בלי לוותר על האנשים שהיו איתך מהרגע הראשון?

הנה כמה טיפים שכל בעל עסק חייב לקרוא.

הבנת הצרכים ובניית האמון

בשירות לקוחות ללקוחות וותיקים יש יתרון משמעותי באופן שבו אתה מבין את הצרכים שלהם.

הניסיון המצטבר מייצר נוחות עבודה מקסימלית ותחושה הדדית של הערכה והבנה של הצרכים שלהם, מה שבדרך כלל מייצר עבודה אפקטיבית וניצול מקסימלי של הזמן  בעבור שני הצדדים.

מאידך, לקוחות חדשים לא תמיד מבינים את מהות השירות באופן ראוי ולכן זקוקים בשלב הראשון לשירות אישי יותר.

השירות האישי חשוב כדי להבין את הצרכים שלהם וכדי ליצור בעבורם הרגשת נוחות בפנייה אליכם.

הערכת זמן ועלויות

בעבודה עם לקוחות וותיקים אתם יכולים להשתמש בידע הקיים בארגון שלכם כדי לדעת בדיוק כמה זמן ומשאבים אתם מקדישים עבור שירות לקוחות איכותי.

אתם יכולים גם לבצע אנליזה מדוקדקת כדי לדעת באילו מקומות ניתן לחסוך ועדיין לשמור על חווית שירות גבוהה.

מאידך, בעבור לקוחות חדשים אין לכם מספיק נתונים ובדרך כלל בשלב הראשון אתם תאלצו להקדיש זמן רב יותר לשירות לקוחות כדי למנוע נטישה.

מעבר לכך לקוחות אלו עדיין בוחנים אתכם ולכן השלב הראשון של השירות הוא הקריטי ביותר.

אתגרים חדשים

לקוחות וותיקים מספקים לכם מספר מצומצם של אתגרים ודרישות חדשות.

זה נהדר משום שאתם יודעים בדיוק מהם הדרישות שלהם ובאופן זה אתם יכולים לספק להם שירות לקוחות ברמה אחידה לאורך זמן.

עם זאת הם מונעים ממכם  אפשרות אמיתית להתפתח. באופן פרדוקסלי.

הדרישות הייחודיות של לקוחות חדשים מאפשרת לכם הזדמנות להתחדש ולהציע להם מוצרים שאפילו לא שקלתם עדיין.

תמיכה און ליין ? או דווקא שירות 24/7?

תמיכה בלקוחות חדשים מאפשרת לעסק שלכם לגדול למחוזות חדשים.

החשיבות של יחס אישי

בטיפול בלקוחות וותיקים מומלץ להיזהר ממונוטוניות.

יש הבדל גדול בין שגרת עבודה מבורכת לבין לקחת את הלקוחות שלך כמובן מאליו.

אם ללקוחות חדשים אנו מקדישים זמן רב יותר ומנסים ללמוד את צרכי הארגון שלהם באופן מדוקדק, הרי שטיפול בלקוחות וותיקים ידרוש מאיתנו לספק להם מדי פעם הטבות ייחודיות או הצעה עסקית.

זאת על מנת להביא לידי ביטוי את הכבוד שאנו רוכשים להם ואת החשיבות האישית שלהם בעבור העסק שלנו.

ניתן לראות שקיים שוני מהותי בשירות לקוחות לקהלים שונים.

הלקוחות הוותיקים הם עמוד השדרה של העסק שלכם ולכן כדאי להתייחס אליהם בהתאם, אך אסור לשכוח שבניית מאגר לקוחות חדש מאפשר לכם למנף את העסק שלכם למחוזות חדשים