בזמן חירום הכל משתנה, שירותים הניתנים באופן סדיר נדחקים פתאום הצידה בגלל המצב המיוחד.

הדבר לא קורה במקרה אלא אף מעוגן בחוק.

מהו חוק עבודה בשעת חירום

על פי חוק שירות עבודה בשעת חירום,ישנם עובדים רבים במשק המנותבים לביצוע עבודות במפעלים או שירותים המוגדרים כחיוניים לשמירה על הביטחון והגנה על המדינה בשעת חירום.

ממש כפי שישנם אנשים המגוייסים בצו 8 לשירות מילואים על מנת להלחם או לתת מכישוריהם לצבא וכוחות הביטחון באופן ישיר.

ביצוע עבודה הקשורה קשר ישיר להגנה על ביטחון המדינה וחיזוק שדה הקרב מן העורף אף נחשבת כמו שירות מילואים מבחינת זכויות העובדים.

על פי הוראת משרד העבודה והרווחה המפעל מחוייב לגייס את הכמות הנדרשת של עובדיו לצורך מתן שירותים קיומיים.

גם עובדי חוץ מחוייבים להתגייס לעבודה במפעל כלשהו אם קיבלו צו לעשות זאת.

משמעותו של חוק עבודה בשעת חירום

כך, במצב הנחשב מצב חירום, עבודותיהם השגרתיות של מפעל או חברה או השירותים הרגילים הניתנים על ידם נעזבים בצד לצורך התגייסות ותרומה למצב המלחמתי.

עם זאת, עדיין החברה רוצה לספק לפחות שירות בסיסי ללקוחותיה שנמצאים בעורף ופונים לקבלת שירות.

היא מוצאת את עצמה בלחץ גדול מתוך רצון לספק את צרכיה הקיומיים של המדינה הנמצאת במצב חירום.

במקביל לצורך שלה לתת שירות ללקוחותיה כמו בימי שגרה.

שירות בשעת חירום כמדד לשירותיות באופן כללי

בשעת חירום מפעלים וחברות רבים מגוייסים למען המצב המלחמתי.

עם זאת, אם ניקח לדוגמה את חברת החשמל, גם הלקוחות "הרגילים" הנמצאים בעורף מצפים לקבל מן החברה שירות מספק ואפילו יותר מכך.

גם לקוחות פרטיים או עסקיים שאינם עוסקים בלחימה מושפעים מכך שישנו מצב חירום.

התחושה במדינה היא של חוסר אונים כללי, פחד וחרדה ומורל נמוך.

בעיות אשר היו נחשבות מזעריות בימי שגרה מקבלות נפח ומשמעות גדולים יותר בשעת חירום.

אלה הימים בהם גם לקוחות הנמצאים בעורף זקוקים לשירות מהיר ויעיל, ולפחות לקבלת מענה לבעיות.

בנוסף, מצב המלחמה עצמו עלול ליצור בעיות שלא היו נוצרות בימי שגרה.

אם מדובר על חשמל, המצב המלחמתי עלול לגרום לתקלות רבות יותר באספקת החשמל בגלל הלחימה והפגיעות בחוטי חשמל.

בעיני לקוחות רבים איכותה של חברה נמדדת ביכולתה לספק את צרכיו של לקוח או לפחות לתת לו מענה מהיר ואדיב גם בשעת חירום.

השאלה העומדת בפני כל בעל עסק היא איך לגשר על הפער בין מתן שירות הולם ללקוח לבין אספקת צרכיה הקיומיים של המדינה.

התשובה טמונה בפניה לחברה חיצונית אשר מתן שירות הוא המומחיות שלה.

מתן מענה  מהיר למספר רב של פונים

כאמור, בשעת חירום עלול דווקא מספרם של הפונים לחברה לקבלת שירות לעלות במקום לרדת.

מצב החירום גורר בעקבותיו בעיות, תקלות ומחסור גם בעורף.

לכן, כבר כאשר מוכרז במדינה מצב חירום על בעל העסק להתארגן ולמצוא פתרון למתן שירות תקין גם בתקופה זו בה חלק לא מבוטל מהחברה יהיה מגוייס לטובת מצב החירום.

זה הזמן בו צריך מנהל העסק להוריד מכתפיו ומכתפיהם של עובדי החברה ולמסור את מתן השירות, לחברת מיקור חוץ כמו קולביז למשל.

חברת קולביז מומחית במתן שירות עבור מגוון חברות, וזאת כמובן לא רק במצבי חירום.

הקול הראשון אותו ישמעו לקוחות החברה בפנייתם לקבלת שירות הוא קולו של מוקדן קולביז אשר הוכשר במיוחד למתן שירות טלפוני ללקוחות החברה.

העובדה שהלקוח מקבל מענה ראשוני תוך זמן קצר וששיחות טלפון חשובות מועברות במהירות ליעדן היא רבת משמעות.

בזמן בו מנהלי החברה ועובדיה עסוקים במתן שירות לכוחות הביטחון, לוקחים על עצמם עובדי קולביז את הטיפול בלקוחות החברה אשר מקבלים שירותים ממנה בעיתות שגרה.

כל בעל עסק יודע כי המפתח להצלחתה של חברה היא האצלת סמכויות.

זמן לחוץ כמו מצב חירום הוא בדיוק הזמן להאציל סמכויות ולהעביר את נושא השירות הטלפוני לידיה של חברה אשר תפקידה בכוח הוא מתן שירות מהיר, אדיב וממוקד.

ליווי בית עסק לאורך כל הדרך

חברת קולביז עומדת לשירותו של בית עסק לאורך כל הדרך ונמצאת איתו כמובן בקשר רציף בכדי להעביר את בעיות הלקוח למתן פתרון.

מבחינת בית העסק, מתן מענה מהיר ללקוח, טיפול ראשוני וניתוב כל בעיה או בקשה למקומה חוסכים שעות עבודה רבות.

וכן מפנים את זמנם של העובדים למתן מענה לצרכי החירום של המדינה.

הקשר בין חברת קולביז לבית העסק מתחיל בהכשרה של מוקדני קולביז למתן מענה ללקוחות החברה.

מוקדני קולביז לומדים מהם השירותים שמעניקה החברה ואת אופן התנהלותה.

נקבעים כללים ברורים בקשר בין שתי החברות.

קולביז מתחילה לתת את השירות רק כשמוקדניה בקיאים בכללי ההתנהלות ומכירים את החברה.

בשל מיומנותם בתחום, למידה זו נמשכת זמן קצר ולקוחות החברה מתחילים לקבל שירות מעולה כמעט באופן מיידי.

שירות מעולה לא רק לשעת חירום

אמנם בשעת חירום עולה עוד יותר הצורך בשימוש בעזרה חיצונית למתן שירות טוב ללקוח, אך צורך זה בהחלט קיים גם בעת שגרה.

גם במצב רגיל מתן שירות על ידי חברה חיצונית יוריד עומס ממנהל העסק ועובדיו.

כך יוכלו להתפנות לטיפול בבעיות המורכבות יותר ובאופן כללי לתכנון ארוך טווח של התנהלות העסק.

התפנות ממתן מענה ראשוני ללקוחות יביא בסופו של דבר לצמיחה של העסק.