פתיח ענייני, ממוקד ובעל נכונות לסייע יבהירו ללקוח שהוא הגיע למקום הנכון ושהחברה שלכם תעשה הכל כדי לטפל בבעיה שלו באופן ראוי.

מאידך, פתיח מהוסס או רובוטי יספקו תחושה מתסכלת וחווית שירות ירודה. גלו כעת מהם  הכלים שהופכים פתיח טוב לשיחה מצוינת.

פתיח טוב קובע את טיב היחסים

פתיח השיחה הוא הצעד הראשון לביסוס האמון בשירות שלכם ובמקצועיות שלכם.

היעדר ידע או סמכותיות עוברות בקלות דרך הטלפון ומשדרות מסר מדאיג עבור הלקוחות שלכם.

מאידך, מענה מהיר, אדיב וסמכותי מאפשר שיחה עניינית ומספקת ללקוח שלכם את הידיעה שלוקחים אותו ברצינות.

נכונות לסייע

נכונות אמיתית לסייע ללקוחות היא הפרמטר החשוב ביותר בשירות לקוחות.

כצרכנים אתם בוודאי מרגישים מתי מנסים לעזור לכם ומתי מזדרזים להגיע לשיחה הבאה.

במילים אחרות – כשמדברים על העברת החיוך דרך שפורפרת הטלפון מדברים בדיוק על זה.

הצגה עצמית

חייב להיות נוהל מוסכם של הצגה עצמית. ניתן לומר את הסלוגן של החברה שלכם בתחילת כל שיחה או לציין את שם המוקדן.

שמירה על דפוסים אחידים היא המפתח לשירות לקוחות איכותי מתחילת השיחה ועד סופה.

היכרות ראשונית

במידה והלקוח נמצא במאגר הנתונים של הארגון, קיימת חשיבות עליונה להתחיל כל שיחה תוך אזכור ברור של שמו של הלקוח.

למרות שזהו תהליך טכני לחלוטין, מהרגע שהלקוח שומע את שמו הוא מבין שיש ארגון גדול מאחוריכם ושאתם מודעים לצרכים האינדיבידואליים שלו.

להיות מוכנים לשיחה

פתיח טוב הוא פועל יוצא של הכנה מוקדמת. המוכנות הטכנית (ציוד הטכנולוגי) ואישית (הכרת המותג והערכים שהוא מייצג) הם הדבר הכי חשוב בכל שיחה.

בהיעדר אחד המרכיבים, לא ניתן לבצע התחלה של שיחה איכותית.

זמן תגובה

אם הלקוח שלכם חיכה הרבה זמן על הקו, אין כל אפשרות שבעולם שניתן יהיה לפתוח שיחה באופן ראוי.

כדאי להקפיד על שירות מהיר במיוחד או להציע אופציה של שיחה חוזרת בזמן מינימלי.

היכולת של הלקוח לקבל את השיחה בזמן ובדרך שהוא בחר היא הכרחית לקיומה של שיחה אפקטיבית.

שמירה על קול ברור ועוצמה סבירה

פתיח טוב מתאפשר בעזרת מענה בעוצמת קול סבירה ותוך שמירה על טון אחיד.

קול נקי וברור של המוקדן שלכם בתחילת השיחה, ישדר אסרטיביות וימנע בזבוז של זמן יקר עבור הלקוחות שלכם.

רושם ראשוני – בקרה מתמשכת

השניות הראשונות שבכל שיחה הם המשמעותיות ביותר.

בתחילת השיחה הלקוח מגבש דעה כלשהי אודות החברה שלכם ולכן כדאי לבצע בקרה מתמדת אודות איכות השירות של צוות המוקד.

תוצאות נמדדות לאורך תקופה, לכן כדאי להקליט חלק מהשיחות לצורך ביצוע בקרת איכות.

שירות לקוחות נחשב לאחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל עסק וחברה.

הקפדה על פתיח איכותי יאפשר שיחה נעימה ולקוחות מרוצים.