אז מי ישמור על המבצר מתי שאתה מבלה, מי יקבל את ההחלטות החשובות כאשר אתה לא נמצא ומה הכי חשוב להגיד ללקוחות שלך?
כל מה שאתה פשוט חייב לדעת כדי שהעסק שלך לא ייפגע בזמן שאתה נהנה
צור קשר עם הלקוחות הבולטים שלך
היפגש עם הלקוחות החשובים שלך שבועיים לפני שאתה יוצא לחופש ותאמר להם באופן אישי בדיוק מתי אתה חוזר.
פעולה שכזו תשיג שתי מטרות מרכזיות: הלקוחות שייפגשו איתך יצאו מהפגישה בתחושה שאתה הקדשת להם זמן ומחשבה ולכן יגלו נאמנות גבוהה יותר בהמשך.
בנוסף, הם יפנו בתכיפות נמוכה יותר אל המשרד שלך וכך לעובדים יהיה זמן נוסף לטפל בשאר הלקוחות בתקופה הבעייתית.
תן לעובדים שלך תחושה שאתה סומך עליהם
ערוך ישיבת צוות ותבהיר לעובדים שלך שאתה סומך עליהם באופן מוחלט.
הרגשה שכזו בקרב העובדים תייצר תפוקה גבוהה יותר, תחושת מחויבות חזקה לעסק שלך ותבהיר להם בדיוק כמה הם חשובים לארגון שלך.
ערוך חפיפה מסודרת
הצג את המטלות היום יומיות שלך ותבהיר להם בדיוק עם אילו תרחישים הם עשויים להיפגש במהלך העבודה.
ככל שסגל העובדים שלך וותיק יותר- החפיפה תהיה קצרה, קלה ופשוטה יותר.
יצירת קשר? הגדר מצבי קיצון
הגדר מצבים שבהם אתה רוצה שהעובדים שלך יצרו קשר.
אלו יכולים להיות מצבים שבהם אין להם את הידע המקצועי הנדרש או מצבים שבהם אחד הלקוחות החשובים ביותר מחליט לעזוב בפתאומיות.
קביעת הזמנים, הדרכים והאפשרויות שבהם אתה רוצה שיצרו איתך קשר תועיל לעובדים ולך כאחד.
בחר את המחליף שלך
ניתן לחלק את העבודה בין כמה אנשים, אבל מומלץ לתת למישהו אחד את המילה האחרונה.
בחר מחליף שמכיר את נהלי העבודה שלך ואתה מרגיש שאתה יכול לסמוך עליו באופן מלא.
תדאג ששאר העובדים ידעו שבכל מקרה של בעיה, כדאי שהם ייפנו אליו.
סיסמאות
מומלץ להכין רשימה מסודרת של סיסמאות ולספק אותן לאדם שאתה הכי סומך עליו.
לפעמים אנחנו פשוט שוכחים עם כמה סיסמאות אנחנו עובדים- סיסמאות למחשב ולמייל הופכות מדבר טריוויאלי לכלי הכרחי.
בחר מועד נוח
לכל ענף יש תקופות שבהם יש לחץ גבוה יותר ותקופות שנוטות להיות פחות לחוצות.
בחר מועד שבו העסק שלך לא נמצא בשיא העבודה ונצל את התקופה הזו לצאת לחופשה שמגיעה לך.
בישראל רבים מבעלי העסקים (שאינם עוסקים בתחום התיירות) מעדיפים לנפוש בתקופת החגים
ניתן לראות שבעזרת תכנון נכון של לוחות הזמנים, האצלה נבונה של סמכויות ומעט יצירתיות, אפשר ליהנות מחופשה מפנקת בלי לדאוג לפגיעה בעסק.